Opdracht
Tijdens mijn studie heb ik een half jaar gewerkt aan het ontwikkelen van een eigen merk, gebaseerd op een zelfgekozen probleemstelling. Binnen dit project kreeg ik volledige creatieve vrijheid om richting en invulling te bepalen. Het eindresultaat bestond uit een complete brand identity guide en een A1-poster als visuele uitwerking.
Probleemstelling
Steeds meer jongeren experimenteren eerder met drugs op feestjes, festivals en in sociale setting, zonder dat ze écht goed weten wat ze doen. Het ontbreekt vaak aan betrouwbare info, testmogelijkheden of tools die gebruik veiliger maken en áls die er zijn, ogen ze vaak saai of klinisch.
Voor wie?
Jongeren die willen experimenteren met drugs vormen een brede groep. Binnen deze groep zijn er drie belangrijke
subgroepen. Tieners van 13 tot 19 jaar komen vaak uit nieuwsgierigheid of onder invloed van vrienden in aanraking met drugs. Jongeren tussen de 16 en 25 jaar die naar festivals gaan, lopen extra risico omdat partydrugs daar makkelijk
beschikbaar zijn. Ouders en scholen zijn geen directe gebruikers, maar spelen een cruciale rol in preventie, voorlichting en het herkennen van gebruik.
Dosis
Steeds meer jongeren komen op jonge leeftijd in aanraking met partydrugs op feestjes, festivals of gewoon uit nieuwsgierigheid. Ze experimenteren, zoeken hun grenzen op, maar doen dat vaak zonder echt te weten wat ze gebruiken of wat de risico’s zijn. Betrouwbare info, laagdrempelige testmogelijkheden en praktische tools die écht aansluiten bij hun leefwereld? Die zijn zeldzaam. Wat er wél is, voelt vaak afstandelijk, te medisch of simpelweg niet relevant.
Dosis verandert dat. Wij spreken de taal van jongeren, sluiten aan bij hun belevingswereld en bieden eerlijke, toegankelijke en visueel aantrekkelijke info over veilig(er) gebruik. Of je nu vragen hebt of gewoon beter wil begrijpen wat je gebruikt bij Dosis vind je wat je nodig hebt. Omdat goed geïnformeerd zijn levens kan redden. En omdat jongeren een platform verdienen dat écht met hen meedenkt.